Pages - Menu

dinsdag 14 oktober 2014

Weekly Weekmenu #1

Zoals ik gisteren al schreef probeer ik zoveel mogelijk een weekmenu te maken sinds een paar weken. Op maandag sla ik groot boodschappen in en als ik nog verse dingen nodig heb haal ik die nog even.

Ik moet zeggen: je bespaart! Want je neemt geen onnodige dingen mee als je 4x per week gaat. En het is makkelijk en tijdbesparend. Op zondag, maar ook gedurende de week hoor, probeer ik ons weekmenu samen te stellen. Door de week zet ik op een lijstje wat ik binnenkort wel weer eens zou willen eten of maken. Of wat ik nieuw zou willen uitproberen. Zo heb je gelijk ideeen als je met je boodschappenlijstje gaat beginnen.

Ons weekmenu voor de komende week gaat zeer waarschijnlijk worden:

MAANDAG:
Mediterrane spinazie quiche,
makkelijk voor te bereiden en heerlijk zowel warm als koud te eten. Het deeg maak ik vaak wel zelf ipv bladerdeeg te gebruiken, vind ik persoonlijk lekkerder en het is niet moeilijk

(recept van Albert Heijn)

DINSDAG:
Herfstige Paddenstoelensoep met ambachtelijk brood,
ik kwam tijdens een inspiratietripje op internet het blog van Made by Ellen tegen. En dus ook deze (denk ik) overheerlijke soep. Vanavond ga ik hem uitproberen. 

's Ochtends moeten we met ons kleine hummeltje naar het consultatiebureau voor een prik. En aangezien je nooit weet hoe de dag dan verloopt (heeft ze er last van of niet?) dan is soep 's avonds erg praktisch. Lekker stuk brood met smeersel erbij en eet smakelijk.

(recept van Made by Ellen)

WOENSDAG:
Kip uit de oven met  gebakken krieltjes en sla

 

(recepten zullen nog volgen!)

DONDERDAG:
Hoef ik even heerlijk niet zelf te koken want dan eet ik bij mijn ouders. Vriendlief is weg voor zijn werk, dus ach af en toe makkelijk en gezellig doen is ook niet weg.

VRIJDAG:
Zuurkoolstamppot met verse worst
Vanuit huis kreeg ik altijd een feestbord als we dit aten. Een torentje zuurkool met kuiltje jus en dan om en om eromheen ananas en rookworst.
Vriendlief at het vanuit huis met verse worst. En ik moet zeggen: ook dat is erg lekker! Dus deze variant staat vandaag bij ons op tafel.



ZATERDAG:
Ik zit een beetje in dubio. Zaterdag is al sinds jaar en dag patatdag bij mijn ouders. Heerlijk jeugdsentiment patatjes eten. Maar een keer weer samen uit eten met mijn lief is ook wel erg aanlokkelijk. Hebben we sinds de geboorte van onze dochter nog niet gedaan. Misschien eens vragen of opa & oma willen oppassen. Dan kunnen wij sushi gaan eten.

ZONDAG:
Op zondag kennen ze in Engeland vaak de sunday roast. Een groot stuk vlees wat lekker suddert met een hoop groente en aardappelpuree erbij. Aangezien het herfstseizoen in volle gang is wil ik deze zondag ook eens een goede pan suddervlees op tafel gaan zetten.
Dus gekozen voor boeuf bourguignon. Mijn werkwijze en bevindingen zal ik later bloggen natuurlijk.



En zo is de week weer rond...
Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten