Pages - Menu

zondag 12 oktober 2014

Mooie tas voor mijn culinaire boodschappen!

Al tijden ben ik lid van een groep op Facebook geheel gericht op haken! (om eerlijk te zijn, meerdere groepen ;) )

Op deze groep zag ik steeds vaker mooie omhaakte tassen voorbij komen. En wat bleek... Tis heel makkelijk! Hij wordt de shop-sas-tas genoemd omdat hij ontworpen werd door Saskia.



Bij Albert Heijn, maar volgens mij ook bij Hoogvliet kan je jute boodschappentassen kopen. Ze kosten niet zoveel en zijn ontzettend duurzaam... Echter zijn ze qua uiterlijk nou niet echt superhip of mooi. Vandaar dus het patroon voor een omhaakte tas.

Mijn inspiratie deed ik op bij JipbyJan Zij is momenteel bezig met een serie poncho's voor haar nichtjes! Wat een inspiratie geeft dat weer zeg... ik wil erg graag een leuk ponchootje haken voor mijn kleine meid, ze is nu nog wat klein! Maar volgend voorjaar zal poncho nummer 1 toch echt een feit zijn! :D

Poncho van JipbyJan, link via foto
Zo begon ik aan dit gave patroon met vrolijke, frisse kleurtjes Scheepjeswol Stonewashed Daar was heel haakland al weg van, maar ik had in eerste instantie zoiets van: wat moet ik daarmee dan??? Maar goed, bij het zien van de tas van JipbyJan was ik stiekem toch ook om.

Zo gezegd zo gedaan... inmiddels is mijn tas af en kan ik hem gebruiken voor bezoekjes aan de markt of de markthal hier in Rotterdam! :D 
Heel handig ook... hij past op de haken die aan mijn kinderwagen zitten! 

Zie hier mijn tas: (camera was kaduuk dus helaas niet een echt mooie foto :( ) 


Nu alleen nog bedenken of ik er nog leuke bloemen of tassels aan ga maken! 

liefs
Karin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten